Het scorebord

Het scorebord bevat naast de tijd en het aantal doelpunten van ons en de tegenstander ook nog allerlei functionaliteiten!

Voor de wedstrijd

Als de wedstrijd nog niet is gestart (of afgelopen is), dan zal het scorebord niet interactief zijn. Dit is te herkennen aan het feit dat de score van ons en de tegenstander geen knoppen zijn. Zodra de wedstrijd wordt gestart, zal dit veranderen.

TIP: gebruik het ‘slot’ icoon om het scorebord vast te zetten. Hiermee zal het scorebord nooit uit het scherm schuiven, zelfs niet als je helemaal naar beneden scrollt.

Tijdens de wedstrijd

Tijdens de wedstrijd, worden wijzigen de doelpunten in knoppen. Zodra je op één van deze knoppen klikt, kun je een gebeurtenis registreren. Als je klikt op de knop onder ‘wij’ dan kun je bijv. kiezen voor doelpunt en als je dan een speler kiest, dan wordt dit doelpunt voor ons geregistreerd!

LET OP: in dit specifieke voorbeeld speelt ons team ‘uit’, daarom wordt de rechter knop gebruikt.

Gebeurtenissen voor de tegenstander

Alle gebeurtenissen die met de tegenstander te maken hebben registreer je via het scorebord, er is geen andere mogelijkheid. Dit betekent dat je doelpunten, straffen, penalties en alle andere mogelijke gebeurtenissen via deze knop start. In dit voorbeeld wordt er een twee minuten tijdstraf aan de tegenstander met rugnummer 8 gegeven.

LET OP: in dit specifieke voorbeeld speelt ons team ‘uit’, daarom wordt de linker knop gebruikt.

De klok

De klok geeft niet alleen maar de resterende tijd aan. De klok is ook interactief. Als je dubbelklikt op de klok, dan zal de tijd pauzeren. Nogmaals dubbelklikken en de tijd zal weer gaan lopen. Je kunt ook de tijd van de klok wijzigen. Dit doe je door lang op de klok te klikken. Stel daarna de gewenste tijd in en de klok zal worden aangepast!