Het handbalveld

Als je wissels ondersteunt en je hebt 7 veldspelers voor de wedstrijd geselecteerd, dan zal de wedstrijd een interactief handbalveld tonen met daarin de posities van de spelers. De spelers worden als een aanvallende partij getoond met onze keeper in het doel van de tegenstander. Op deze manier is er genoeg ruimte voor alle spelers. Je ziet voor elke speler altijd hoe lang de speler op dat moment in het veld staat en je kunt alle acties via het handbalveld uitvoeren: goals, 7-meter worpen, reddingen, straffen, wissels en meer!

Voor de wedstrijd

Als de wedstrijd nog niet is gestart (of afgelopen is), dan kun je de posities van de spelers wijzigen door ze te slepen van de ene naar de andere plek.

Veld en bank

Het handbalveld bestaat uit twee onderdelen: het veld met de actieve spelers en onderin een donkerblauw vlak waarin de wissels worden weergegeven. Tijdens de wedstrijd zie je voor alle spelers en wissels hoe lang ze op dat moment resp. in het veld staan of op de bank zitten.

Posities wisselen tijdens de wedstrijd

Tijdens de wedstrijd zie je van elke speler hoe lang ze op dat moment in het veld staan of op de bank zitten. Dit zie je onder de naam van de speler. Soms komt het voor dat spelers van positie wisselen, bijv. de middenopbouw en de linkeropbouw positie of de linkerhoek en de rechterhoek. Je kunt door simpelweg de ene speler naar de andere speler te slepen de spelers van positie laten wisselen.

Je kunt ook een speler en de  keeper wisselen, je zult dan een vraag krijgen of de speler en de keeper echt van positie moeten wisselen.

Spelers wisselen

Je kunt eenvoudig spelers wisselen door een actieve speler naar één van de wisselspelers te slepen. Als je dit doet dan zal de wissel worden ‘klaargezet’ om later uitgevoerd te worden. Je zult hiervan een indicatie zien onderin het scherm (Wissel in afwachting). Dit is gedaan omdat spelers niet direct wisselen als ze worden geroepen, maar pas bij de volgende aanval. Op deze manier kun je één of meerdere wissels klaarzetten en dan op een later tijdstip direct (tegelijk) uitvoeren, zoals je op dit voorbeeld kunt zien. Als je alles wilt weten over het wisselen van spelers, lees dan de handleiding ‘het wisselen van spelers’.

TIP: je kunt een speler van de bank naar een actieve speler (of doelverdediger) slepen, maar je kunt dit ook andersom doen (een speler naar de bank slepen). Het resultaat is gelijk.

Gebeurtenissen registreren

Als je in het handbalveld op een speler klikt, dan kun je een gebeurtenis voor die speler registreren. Je kunt hierbij denken aan een doelpunt, wissel of straf. Als je de doelverdediger selecteert, dan kun je ook voor ‘redding’ kiezen.